• Smer Jankova...

• Posledný májový deň sa žiaci 6., 7. a 9. ročníka spolu s pani učiteľkami zúčastnili turistického výletu -  smer Jankova chata. Naším cieľom nebola táto konečná destinácia, lebo by sme potrebovali oveľa viac času ako sme mali v skutočnosti k dispozícii, ale aj napriek tomu sme absolvovali úctyhodnú vzdialenosť a určite neprestrelím, keď poviem, že tých 10 km sme dali. A musím dodať, že deti majú super kondíciu, výdrž a energiu. Príroda bola nádherná, slnko nebolo také drsné, keďže sme sa pohybovali aj v tieňových intervaloch. Naša túra skončila pri chate, ktorá mala aj svoj názov, ale bohužiaľ som si ho nezapamätala:-) Myslím, že to nie je podstatné, deti si oddýchli a čo nás najviac prekvapilo, mali energiu skákať, cvičiť či hrať sa s loptou. Darmo je, mladosť je mladosť:-) Po oddychu sme sa vracali späť do školy a cesta bola celkom dlhá a verte alebo nie, deti nikdy nevideli budovu školy tak radi ako dnes. (Mgr. Jana Pašková, Ing. Marianna Vagaská, Ing. Monika Kempná a Ing. Michaela Gališová)

• Medzinárodný deň detí v kasárňach v Martine

• Niektoré oslavy trvajú v rozprávkach tri dni. My sme tiež začali oslavovať Deň detí skôr. Žiaci 3.A, 4.A a 4.B triedy navštívili kasárne v martinskej mestskej časti Sever. Brány stráženého objektu sa výnimočne otvorili a deti mohli nielen vidieť, ale sa aj dotknúť, vyskúšať a obdivovať veľa zaujímavostí. Videli ukážky výcviku psov, zásahu polície, špeciálnej jednotky. Zvonku aj zvnútra pozorovali vojenskú i policajnú techniku. Podujatie bolo výborne pripravené, touto cestou ďakujeme organizátorom.  Foto  /Napísali: Mgr. Ľ. Weinzettelová, Mgr. E. Čerbáková, Mgr. V. Marčeková/

• Turistická vychádzka

• Aj žiaci 2.A a 3.B triedy si dnes užili slnečné lúče počas turistickej vychádzky venovanej MDD. Hneď ráno sa spoločne vybrali zdolávať prírodné prekážky cestou na strelnicu v Kláštore pod Znievom. Po príchode do cieľa sa žiaci výdatne občerstvili a niektorí si opiekli dobroty na ohni. Spoločne si zahrali rôzne pohybové hry, za ktoré boli odmenení malou sladkosťou. Príjemne unavení športom a slniečkom sa deti s pani učiteľkami vrátili na obed späť do školy. / Napísala: Mgr. D.Horníková/

• Čitateľský maratón

• Za účelom podpory pozitívneho vzťahu k čítaniu vznikol pred desiatimi rokmi projekt s cieľom pritiahnuť k čítaniu viac detí a zároveň poukázať na význam literatúry pre detského čitateľa. Realizuje sa 6-hodinovým čitateľským maratónom, do ktorého sú zapojené deti z viacerých miest Slovenska. Krstnou mamou projektu je spisovateľka pani Oľga Feldeková. Aj naša škola sa zúčastnila tejto akcie dňa 30.5.2018 a zorganizovala "Čitateľský  maratón". Žiaci 1. až 9.ročníka našej školy sa striedali pri čítaní kníh. Všetci zúčastnení prečítali jednu stranu knihy. Spolu sa vystriedalo pri pekných knižkách našich detských autorov 196 žiakov. Čítanie aj napriek prieniku moderných informačných technológií ostáva základnou stratégiou nadobúdania vedomostí, odborných znalostí, rozširovania a prehlbovania poznatkovej bázy človeka. Práve uvedená aktivita je jedným z mnohých podujatí, ktoré majú viesť k zvýšenému záujmu našich detí o knihy a čítanie. /Napísala:PaedDr.Miriam Nemlahová/

• Majstrovstvá okresu Martin najmladšieho žiactva v atletickom štvorboji

• Dňa 29.5. 2018 sa žiaci našej školy zúčastnili atletického štvorboja v Turanoch. Tento rok sa tejto súťaže zúčastnilo 20 škôl z celého okresu. Bojovali sme zo všetkých síl a podarilo sa nám získať 2. miesto jednotlivcov - chlapcov, z približne 80- tich pretekárov. Veľká gratulácia T. Černákovi. Ďalšie výsledky sa dozvieme neskôr, keď prídu do školy. / Napísala Mgr. Ľ. Weinzettelová/ Foto

• Plavecký výcvik

• Naši žiaci druhého a tretieho ročníka absolvujú tento týždeň (21.5. - 25.5.2018) plavecký výcvik na martinskej plavárni Sunny pod vedením inštruktorov z Yetilandu vo Valči. Sú rozdelení do dvoch družstiev, prvé družstvo sú plavci a druhá skupinka detí sa oboznamuje s pravidlami "boja vo vode". Začiatky nie vždy boli pre každého veselé, ale deti sa neuveriteľne rýchlo adaptovali na vodu aj vedúcich a pracujú na plné obrátky a ich výsledky sú viditeľné každým dňom viac a viac. Dokonca ani dve hodiny "tvrdého tréningu" im nezobrali z tváre radosť a únava pre nich neexistuje. Zajtra je náš posledný deň  a deti sa nevedia dočkať súťaží, ktoré sú pre nich pripravené. Takže dovidenia zajtra:-)

A sme späť.....dnešným dňom sa skončil plavecký výcvik našich žiakov ako aj škôlkárov, ktorí s nami celý týždeň absolvovali kurz plávania a ako starší musíme uznať ich bojovnosť, dravosť a radosť z toho, čo dokázali. Ale ani my, žiaci druhého a tretieho ročníka , sme za nimi nezaostávali ani o piaď:-) Dnešný deň sme ukázali trénerom aj sami sebe, čo do nás vkladali celý týždeň a naše úsilie sa splnilo, tí, čo plávať vedeli, sa zdokonalili, tí, čo z vody mali strach, vodu milovali a bolo ťažké naposledy "vyliezť" z bazéna. Trošku sme si zasúťažili a dokonca sme boli pasovaní na pozície ozajstných plavcov, čoho dôkazom sú diplomy, ktoré sme dostali. Nechýbala ani sladká odmena, ale tou najväčšou odmenou bolo uznanie inštruktorov, ktorí nás pochválili a tým sme sa dostali zas o kúsok bližšie do sveta dospelých, kde všetko každý vie, ale cesta k tomu je náročná a dlhá a my sme na ňu vykročili tou správnou nohou. (PaedDr. Miriam Nemlahová, Ing. Michaela Gališová)

• Škola v prírode - deň piaty

• Nastal čas lúčenia sa s Tatrami. Odchádzame trochu smutní, ale bohatší o nezabudnuteľné zážitky. Posledná zastávka nášho rytierskeho putovania bolo skvelé miesto: Wildpark. Ríša zvierat sa nám tu priblížila doslova na dotyk, stretli sme sa s veľkými šelmami i žabami, plazmi, chrobákmi,... Spokojní z nárućia rodičov vyslovujeme veľké ĎAKUJEME.  Foto /Napísali: Mgr. Ľ. Weinzettelová, Mgr. E. Čerbáková, Mgr. V. Marčeková/

• 7.A v Banskej Bystrici

• Štvrtok 24.5.2018 sa Banská Bystrica stala cieľom záverečného školského výletu žiakov 7.A. Pre mnohých z nich bola cesta vlakom s 22 tunelmi novým zážitkom. Deti sa na krátky čas vrátili do histórie, návštevou expozície Múzea SNP. Pán sprievodca ich svojim pútavým výkladom vtiahol do obdobia rokov 1939 - 1945. S prácou archeológov sa zoznámili v tvorivých dielňach v Thurzovom dome. O tom, že sú ozaj dobrí spolužiaci sa presvedčili v spoločných aktivitách ako skladanie puzzle - Keltská minca,či pri hľadaní originálnych črepov od doby kamennej po dobu železnú. Deti sa zahrali na pravekých hrnčiarov, keď si z hliny vytvorili vlastné repliky predmetov z tohto obdobia.Odmenou pre nich neboli len pochvaly za aktivitu, kreativitu a slušné správanie z úst lektorov, ale aj chutná zmrzlina zo starobylého centra Banskej Bystrice. /Napísali: Mgr. Jana Pašková, Ing. Monika Kempná/

• Skola v prírode - deň štvrtý

• Predposledné ráno v hoteli Autis nás zobudilo slniečko. Po výdatných raňajkách sme sa plní novej energie vybrali na dlhú cestu vlakom navštíviť Štrbské pleso. Okolo najznámejšieho tatranského plesa vedie náučný chodník, na ktorom sme sa dozvedeli veľa zaujímavostí. Zblízka sme obdivovali známe skonkanské mostíky a veľký športový areál. Búrka nás nedobehla a na obed sme sa vrátili do hotela hladní, ale suchí. Po krátkom oddychu sme pri skupinovej práci nabrali ďalšie informácie zo života zvierat, o zábavu sa nám postarala vedomostná hra Milionár. Po sladkej večeri nasledovalo vyhodnotenie celotýždňových rytierskych úloh spojené s odmeňovaním najlepších rytierov. Pobalení sa už tešíme na posledné dobrodružstvo a šťastný návrat domov. Foto /Napísali: Mgr. Ľ. Weinzettelová, Mgr. E. Čerbáková, Mgr. V. Marčeková/

• Opäť exkurzia v Martine

• Hľadáte informácie? Chcete sa vzdelávať? Túžite sa zdokonaľovať či niečo nové dozvedieť? Začnite v knižnici, kde dokumenty ožívajú. Reč je o Slovenskej národnej knižnici v Martine - modernej vedeckej, kultúrnej, informačnej a vzdelávacej inštitúcii na Slovensku. A naši siedmaci mali to šťastie, že  nahliadli a mohli listovať v dokumentoch starých i najnovších. Určite totiž platí, že lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť či čítať. Žiaci 7.A tiež spoznali digitalizačné pracovisko, kde „papierové" dokumenty dostávajú novú elektronickú podobu. Dozvedeli sa, že táto knižnica nám poskytuje aj iné služby, ako napríklad medziknižničnú službu, rešeršné služby, kopírovacie služby, študovne, prehľad edičnej činnosti SNK, výstavy, prednášky, konferencie či literárne podujatia v ďalších múzeách patriacich pod SNK. Ich poznatky o svete knižníc sa zas o niečo rozšíirili. Foto /Napísala Mgr. Anna Bartošová/

• NAŠA MODRÁ PLANÉTA  - výsledky hlasovania
          • NAŠA MODRÁ PLANÉTA - výsledky hlasovania

• 18.máj bol naším „Dňom Zeme“. Triedne kolektívy žiakov vytvárali z odpadového materiálu výtvarné práce, ktorými pripomínali, aké nebezpečenstvá číhajú na našu planétu a ako ju môžeme ochraňovať. Každý žiak mohol hlasovaním rozhodnúť, ktorá práca bola najoriginálnejšia, najkrajšia, najlepšia – ktorá sa mu najviac páčila. Aké sú výsledky hlasovania? Najviac hlasov na 1.stupni získala práca žiakov 3.A triedy (č.5) / 41 hlasov. Na 2.stupni sa najviac páčil výtvor žiakov 8.A triedy, ktorí za svojho Mimoňa (č.9) získali 46 hlasov. Víťazné kolektívy budú odmenené na MDD 1.júna 2018. Foto /Napísala: Mgr.Ingrid Stupáková/

• Škola v prírode - deň tretí

• Tatranskí rytieri sú nielen šikovní, ale aj múdri. Svoje prednosti dokazovali celý deň. Počas dopoludnia predviedli svoj um a riešili rôzne hádanky a hlavolamy. Vytvorili plagát o vylosovanom zvieratku a pri jeho prezentácii preukázali aj svoju tvorivosť. Zahrali divadielko, či vymysleli báseň. Po obede si svoje vedomosti o zvieratách doplnili v Múzeu Tatranského národného parku v Tatranskej Lomnici. Slnečné počasie ich presvedčilo, aby vymenili cestovanie vlakom za chôdzu, a tak zo Starého Smokovca do hotela obdivovali prírodu aj tatranskú architektúru. Vo večerných rytierskych súťažiach všetci dokázali, že sú hodní svojho rytierskeho stavu. Foto /Napísali: Mgr. Ľ. Weinzettelová, Mgr. E. Čerbáková, Mgr. V. Marčeková/

• Škola v prírode - deň prvý

• Konečne nastal deň D. Pre našich štvrtákov- rytierov prišiel nablýskaný autobus a pohodlne sa odviezli do Vysokých Tatier. Cestou sa dozvedeli zaujímavé informácie o okolitej krajine. Hotel Autis v Dolnom Smokovci privítali potleskom. Po ubytovaní a chutnom obede spoznávali okolie hotela. Popoludňajší program naplnila hlavná úloha: Každá rytierska komnata si vymyslela a nakreslila svoj erb a výstižný názov. Deň zakončili vyhodnotením hlavnej úlohy a uvítacou rytierskou párty. Foto /Napísali Ľ.Weinzettelová, E. Čerbáková, V. Marčeková/

• 58. ročník THM

• Atletické súťaže v rámci Turčianských hier mládeže sa tento rok tešili peknému počasiu, čo za ostatné roky nebola samozrejmosť. Školské družstvá od Hornej Štubne až po Krpeľany si zmerali svoje sily a podelili si nemalú zbierku medailí. Z Kláštorského družstva sa stal najúspešnejším pretekárom Ľuboš Štefunda,  ktorý vyhral beh na 1000 metrov vo vynikajúcom čase 2.59 min. a tesne mu ušlo finále na 60 metrov.Popri iných slušných výsledkov žiakov z Kláštorskej školy stojí za zmienku výkon Magdalény Kubačkovej, ktorá v konkurencii atlétiek z Martinského oddielu po smolnom páde skončila na štvrtom mieste v behu na 800 metrov. Foto./Mgr.M.Temer/.

• Školský výlet do Zvolena

•  6.A

Na začiatku cesty si žiaci užili 22 tunelov a nadobudli cenné skúsenosti pri cestovaní vlakom. Pri presune pod Pustý hrad sme prechádzali parkom pri železničnej stanici, kde sme videli pancierový vlak, ktorý bol použitý v bojoch počas SNP. Potom nasledoval Zvolenský zámok, hradby, prechod cez most ponad trať a prvý pohľad na kopec so zrúcaninou Pustého hradu. Nasledoval krátky ale namáhavý výstup. Odmenou nám bol prekrásny výhľad na mesto Zvolen, na okolité pohoria a celý hradný komplex zložený z Dolného a Horného hradu. Pustý hrad svojou rozlohou je jeden z najväčších hradov v Európe, má zrekonštruované časti hradieb, vstupnú bránu, stoja tam drevené sochy panovníkov. Májový dážď nás neodradil ani od návštevy pešej zóny a areálu TU Zvolen. Trasa späť viedla cez Kremnicu, čím sme precestovali väčšiu časť stredného Slovenska.foto /Ing. M. Vagaská/

• Martin

• Martin leží v Turčianskej kotline neďaleko sútoku rieky Turiec s Váhom. Mesto je známe aj svojou bohatou históriou, ktorú žiaci ôsmeho ročníka spoznávali počas svojej exkurzie. Najskôr navštívili Slovenskú národnú knižnicu, kde im pani lektorka veľmi pútavo porozprávala o jej vzniku, ukázala im zaujímavé knihy nachádzajúce sa v knižničnom fone. Žiakov zaujala najmä tá najmenšia, Korán v arabskom jazyku, ktorý mal približne 4cm výšku. Prostredníctvom prezentácie spoznali prácu reštaurátorov ako aj priebeh digitalizácie knižné fondu SNK. Ďalšie kroky ôsmakov smerovali do 2. budovy Matice slovenskej, sa oboznámili s jej históriou a činnosťou. Ich putovanie históriou Martina pokračovalo zastávkami na Memorandovom námestí, pri 1.budove Matice slovenskej, Dome kultúry - Slovenskom komornom divadle, budove Tatra banky, kde bola podpísaná Deklarácia slovenského národa, budove Živeny, kde sa uskutočnila 1.výstava výšiviek a sídli spolok spojený s činnosťou redaktorky a spisovateľky E.M. Šoltésovej, pri Župnom dome (Turčianska galéria) a vyvrcholila pri najstaršej stavbe, Rímskokatolíckom kostole sv. Martina z 13.storočia. foto /Napísali: Mgr. Ďanovská, Mgr. Chmúrna/

• Prvá pomoc

• Akákoľvek prvá pomoc je lepšia ako žiadna. Každý človek je v núdzi odkázaný na pomoc iných. Je niekoľko najčastejších situácií poskytnutia prvej pomoci. Patria medzi ne: bezvedomie, zastavenie dýchania a činnosti srdca, dusenie sa cudzím telesom. Týmto situáciám sa dnes venovali žiaci 8. a 9. ročníka, ktorých preškolili a prakticky preskúšali študenti Urgentnej zdravotnej starostlivosti. Patrí im veľká vďaka zato, že si počas študentských povinností našli čas a prišli k nám do školy. O to viac nás teší, že jednou zo študentiek bola naša bývalá žiačka Terezka Bosíková.Foto. /Ing. Monika Kempná/

• Škola v prírode - deň druhý

• Po prvej noci v Tatrách sme sa zobudili do krásneho slnečného rána a v dobrej nálade sme sa vybrali do Starého Smokovca. Pokračovali sme lanovkou na Hrebienok, odtiaľ na Reinerovu útulňu, popri Studenovodských vodopádoch až na Bilíkovu chatu. Tatry sa predviedli v plnej kráse a ukázali aj premenlivé počasie. Po obede sme pripravili pre naše rodiny malé prekvapenie, ktoré nám pomôže zabezpečiť Slovenská pošta. Poobedný program vyvrcholil po večeri prehliadkou rytierskych talentov. Foto /Napísali: Mgr. Ľ. Weinzettelová, Mgr. E. Čerbáková, Mgr. V. Marčeková/

• Naša modrá planéta

•  Dnes  v našej škole zavládla tvorivá a farebná nálada. Modrá ako čistá voda, po ktorej túžime. Zelená ako plné lesy, o ktoré sa chceme starať. Biela ako oblaky, ktoré by nám mali poskytovať zdravý dážď. I žltá, ako naše mocné a horúce Slnko. Počas besedy s pánom Ing. Jánom Topercerom CSc. objavili žiaci všetky ostatné farby, ktoré patria faune aj flóre našej krásnej planéty. Diskutovali o zaujímavostiach Zeme. Pri tvorení z odpadového materiálu si pripomínali, aké nebezpečenstvá číhajú na našu planétu a ako ju môžeme ochraňovať. Svoje myšlienky a nápady preniesli do svojich výtvorov, z ktorých si sami vyberú tie najoriginálnejšie. Foto /Napísala Mgr. Veronika Marčeková/

• Posledné váženie  dobrôt pre Alina
          • Posledné váženie dobrôt pre Alina

• Tento školský rok ukázali naši žiaci trpezlivosť, keď starostlivo pripravovali halušky a guľky pre Alina. Príprava drobnej hliníkovej potravy je časovo náročnejšia a nevidieť hneď veľký prírastok na hmotnosti. Ale naši žiaci sa nedali odradiť a celkom nazbierali takmer 50 kg! (49 248 g) Putovný Alino po štvrtom vážení opúšťa druhákov a sťahuje sa ku žiakom 3.A triedy. V tejto triede je aj usilovný zberač Majko Horník, ktorého v boji o titul najusilovnejšieho zberača predbehol len o 10 gramov žiak 5.A triedy Oskar Lettrich. Oskar, po tretíkrát v tomto roku gratulujeme! Foto Výsledky /Napísala Mgr. Veronika Marčeková/

• Kontakt

• Základná škola Františka Hrušovského, Kláštor pod Znievom
        • škola: +421 43 4933121 mobil: 0904 342 928 školská jedáleň: 043/5526068 školský klub detí: 043/4933121 mobil: 0951 474 131
        • Gymnaziálna 197, 038 43 Kláštor pod Znievom 038 43 Kláštor pod Znievom Slovakia